14 Mart 2017 Salı

Şekersiz Kek


Kabul ediyorum iyiden iyiye ihmal ediyorum buraları ama inanın yapması kadar fotoğraflaması, sonra da o çekilen fotoğrafları bilgisayara aktarması ve içlerinden kullanılabilecek olanlarını seçmesini de hesaba katınca olayın boyutu anlaşılır sanırım. Mutfakta mesai hiç bitmiyor hatta fazlasıyla devam ediyor. Blog her zaman aklımda olsa da vakit ayırıp girip yazabilmem güçleşiyor malum iki çocuklu hayat ciddi zor işmiş. Bir süredir  yardımcım olmadığını da düşünürsek aslında gayet iyi  götürüyorum denilebilir. 

Uzunca süredir evde pişen kekler şekersiz ya da neredeyse çok az şekerli yapılıyor. Keçiboynuzu ununu keşfedip evimize soktuğumuzdan beri mümkün olduğunca şekeri azaltmıştık. Geçenlerde Aradolu alışverişimde %50 indirimi de görünce sitede ne var ne yok aldım. Bu tarifte kullandığım keçiboynuzu unu ve hindistancevizi şekerini de yine aynı siteden aldım. Bu ara bu sorular sıkça sorulduğu için buradan da yazayım istedim. Bu tarifte de rafine şeker hiç kullanmadım.


Şekersiz Kek

Malzemeler

3 adet yumurta
2 yemek kaşığı keçiboynuzu unu
2 yemek kaşığı hindistancevizi şekeri
1 çay bardağı keçiboynuzu pekmezi
1 su bardağı ceviz-badem-fındık ( rondodan irice geçirilmiş halde )
1 su bardağı yoğurt ( kefir de kullanılabilir )
1 çay bardağı zeytinyağı
kabartma tozu
vanilin
alabildiği kadar un ( yaklaşık 1, 5 su bardağı kadar )

Yapılışı:

1. Öncelikle oda ısısındaki yumurtaları keçiboynuzu unu ve hindistancevizi şekeri ile birlikte çırpın.
2. İçine pekmezi de katıp biraz daha karıştırın.
3. Sıvı malzemeleri de katıp, ceviz-badem-fındık karışımını ekleyip karıştırın.
4. Son olarak kontrollü olarak ununu ekleyip kabartma tozu ve vanilini katın.
5. Un miktarını azar azar katıp ayarlayın.
6. Kağıt kek kalıplarını cupcake tepsisine yerletirip kalıpların yarısına gelecek şekilde kek harcını paylaştırın.
7. Önceden ısıtılmış 175 derecede fırında yaklaşık 35 dakika pişirin.
8. Kürdan ile içlerinin pişip pişmediğini kontrol edip fırından alıp soğumaya bırakın.

 Afiyet olsun…



Sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmeye çalışırken en zoru şekerle yolları ayırmak olacak. Evde tatlı sevenler çoğunlukta olunca epeyce bir zorlu ve uzun yolumuz var. Fakat burada da görev bana düşüyor sanırım. Tamamen olamasa da ufak ufak azaltıp, şekere alternatif tatlar ile gönülleri hoş tutmaya çalışacağım. Bakalım sırada neler var ?


Hiç yorum yok: