16 Ocak 2016 Cumartesi

O Bir Klasik ; Tahinli Cevizli Kurabiye


Öyle bazı tarifler var ki sanki blogda olmazsa olmaz. Annemin tarifiyle Tahinli kurabiye de onlardan biri. Ve ben nasıl olmuşsa bunca yıl tarifini bloga yazmamışım. Defalarca yapmış olmama rağmen demek ki uygun zamanı gelmemiş. Dün okul çıkışı Tuğra' nın arkadaşına gidecektik, annem de oraya götürmek için yapıverdi hemen. Benim de en sevdiğim kurabiyelerden biridir zaten. Hem yapımı kolay hem de lezzeti muhteşem. Herkesin kendine has bir tarifi vardır elbet ama anneminki en güzel derken torpil mi olur ki:)

İnstagramda fotoğrafını paylaşınca birkaç arkadaşım tarifini istedi hemen. Baktım blog linki vermek için, tarifi göremeyince şaşırdım. Hal böyle olunca bloga da eklemek farz oldu böylesi güzel bir kurabiyeyi. Kesinlikle arşivlik bir kurabiye, tarif defterlerinin de olmazsa olmazlarından biri bana göre.



Malzemeler:

1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı sıvıyağ
arzu ederseniz ceviz içi ( olmayabilir de )
Aldığı kadar un 

Yapılışı:

1. Önce tüm sıvı malzemeleri karıştırma kabına alın ve karıştırın.
2. Unu yavaşa yavaş ekleyin, elinize yapışmayacak bir hal alana kadar.
3. Ceviz içini de ekleyin elinizde yuvarlayarak şekil verip tepsiye dizin.
4. 170 derecede soğuk fırına verin. Hafifçe rengi dönene kadar pişirin ve fırından alın.
5. Soğuyunca servis edin. 

Afiyet olsun.


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Yasemin, çok sevdiğim bir arkadaşımda yediğim bu kurabiyenin lezzetine senin de varmana çok sevindim :) Bu tarifi henüz kendi blogumda paylaşmadım ama burada da belirtmek isterim ki benim için asıl önemli olan bunun katı yağsız ve yumurtasız bir seçenek olması ve dolayısıyla vegan beslenenlere de uygun olmasıdır. Paylaşımın için teşekkür ederim arkadaşım. Sevgiyle ve afiyetle...