1 Aralık 2014 Pazartesi

Karamelize Soğanlı Biberli Tavuk Sote



Her sabah uyanıp da bu sabah ne pişirsem diye dört dönüyor musunuz mutfakta ? Ben özellikle haftasonları çok zorlanıyorum. Hem pratik bir şeyler olsun hem de tüm ev ahalisinin gönlü olsun diye daha aperatif yemeklere gidiyor elim. Yanına bir pilav biraz salata, herkes mutlu mesut kalkıyor masadan böylece. O yüzden dondurucuda hep tavuk ya da köfte bulundururum acil durumlar için. Ben tavuk pirzola daha lezzetli olduğu için kemiklerini ayırıp yaptım. Siz tavuğun daha az yağlı olanını seviyorsanız göğüs etinden de yapabilirsiniz. Mutfak tamamen sizin, canınız ne çekiyorsa o şekilde değiştirmek mümkün. Ben kırmızı soğanın hafif karamelize olmuş halini tavuğa çok yakıştırıyorum. Siz de deneyin bence pişman olmazsınız. Hadi bakalım iyi haftalar olsun. Yepyeni bir ay başladı. Yılın son ayını yapmak istediğiniz tüm güzelliklere ayırın. 


Malzemeler:
1 kg tavuk pirzola ( kemiklerinden ayrılmış )
2 adet kırmızı kapya biber
3 adet yeşil sivri biber
1 adet kırmızı soğan 
1 adet kesme şeker
tuz, karabiber
köri
sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağı ya da krema

Yapılışı:
1. Tavuk pirzolaları kemiklerinden ayırıp küp küp parçalara ayırın.
2. Biberleri yıkayıp temizleyip ince uzun çubuklar halinde ( jülyen ) doğrayın. 
3. Kırmızı soğanı piyazlık doğrayıp sıvıyağ ile tavaya alın.
4. Soğanı soteleyip kesme şekeri içine atıp yumuşayana kadar pişirin. 
5. Tavukları içine atıp pişirin.
6. Başka bir tavaya tereyağını alın, biberlerini yağda soteleyin.
7. Tavuklar pişince içine biberleri de atın. Baharatlarını ekleyip ocaktan alın.
Afiyet olsun…

1 yorum:

Unknown dedi ki...

özellikle haftasonları yemek de bende çok zorlanıyorum.ellerine saglık.