6 Ağustos 2014 Çarşamba

Zencefilli Tarçınlı Erik Şerbeti



Bu sıcaklarda ne içseniz içiniz ferahlamıyor biliyorum. Su tüketimim her zamankinden daha fazla, gidip gelip buzdolabının önünde buluyorum kendimi. Bizim eve asitli ve kolalı hiçbir içecek de girmiyor. Sadece soda ve ayran içiyoruz, çok nadir olarak da limonata. Ama yazın böyle korkunç sıcaklarında daha çok serin şeyler istiyor insan. Evdeki meyve tüketimi de çok olmadığı için alınan meyvelerin bir kısmı hep komposto oluyor. Ben dahil evdeki kimse kompostonun tanelerini sevmediği için de böyle süzüp meyve suyu gibi bardakta buz gibi içiyoruz. Hazır meyve sularındaki katkı maddelerinden bir nebze de olsa ev ahalisini korumak için bol bol yapıp taze taze içirelim. Dondurucusu müsait olanlar hatta kış için de bolca kaldırsın. Bu defa da evdeki eriklerden şerbet yaptım. Şekerini de biraz az kattım ki hepimiz böyle daha çok sevdik.

Malzemeler:
1 kg kırmızı erik
1,5 su bardağı toz şeker
6-7 su bardağı su
küçük bir parça taze zencefil
2 adet tarçın çubuğu
4-5 adet karanfil tanesi

Yapılışı:
1.  Erikleri yıkayıp temizleyip tencereye alın.
2. Üzerine toz şekeri, tarçın çubuklarını, birkaç parçaya ayırdığınız zencefili ve karanfil tanelerini de ekleyin.
3. Suyunu da katıp kaynatın. 
4. Kaynadıktan sonra kısık ateşte 10 dk pişirip ocağın altını kapatın.
5. Oda ısısına gelince süzüp buzdolabına kaldırın ve şerbeti soğuk servis edin.

Afiyet olsun.

1 yorum:

leithygurumi dedi ki...

Erik reçelini çok seviyorum. Bunu da denemeliyim.

Ellerinize sağlık.