12 Ağustos 2014 Salı

Vişne Likörümü Bekliyorum



Vişne mevsimi gelip de vişnenin peşine düşmeyen ev hanımı, mutfak sevdalısı var mıdır merak ediyorum. Tezgahlarda bir görünüp, kısa sürede de tükendiği için ne kıymetlidir, ne güzeldir vişne. Peşine düşmeden, onu türlü türlü hallere sokup lezzetine son demine kadar varmadan huzura eremem ben. İlla ki reçeli yapılacak az da olsa reçel kavanozlarımın yanında yerini alacak. Bir miktar da komposto için dondurucuya mutlaka kaldırılacak. Biraz da pasta ıvır zıvır süslemeleri için kenara ayrılacak elbette. Ama en güzeli hangisi biliyor musunuz? Likör ya da şurup yapımı  için uzun uzun bekleme safhasındaki vişneler. Yıllar önce henüz Tuğra bebekken ilk defa niyetlenmiştim vişne likörü yapımına. Sonra baktım ki inanılmaz bir aroma ve lezzet kıyamadım içine alkol katıp onu mahrum etmek bu güzellikten. Sonra bir güzel sulandırıp sulandırıp içmiştik vişne şurubu olarak.  Ertesi sene o hevesle daha çok vişne alıp likör olarak hazırlamak için kavanozladım. Sonra uzun bir tatil dönüşü vişnelerin küflendiğini görüp büyük bir hüsranla dökmek zorunda kalmıştık. O zamandan beri de bir daha niyet etmedim nedense hevesim mi kırıldı nedir. 

Sonraaaa ne mi oldu? Bu yıl tam da Kaş'tan tatilden dönerken  Sevgili arkadaşım Aslı'nın blogunda enfes bir vişne likörü reçetesi paylaştığını gördüm. Nasıl bir hevesle o yolda vişne aradı gözlerim anlatamam. Ankara' ya döner dönmez markette bulduğum ne kadar vişne varsa aldım. Daha tatil valizleri ortalarda sürünürken vişnelerim kavanoza girip gölgeye saklandılar. Umarım bu defa likör olmayı becerecekler. Arada gidip gelip durdukları yerde kavanozları bir çalkalıyorum. Heyecanla 2 aylık sürenin geçmesini bekliyorum. Sonra bu güzelliği paylaşmak için kahveye gelmek isteyenlerin rezervasyonlarını kabul edeceğim :))) Bu defa yine Tuğra için içine alkol katmaya kıyamayabilirim diye 3 ayrı kavanozda yaptım. En azından tekini onun için şurup olarak ayırabileceğim. Evin paşası o, onun boğazından geçmeyen hiçbir şey lezzetli olamaz elbette ki. 

Bu fotoğrafı sosyal medya hesaplarımdan paylaştığımdan beri reçetesini merakla bekleyenler var diye hemen ekledim. Şimdi sıra sizde efendim. Hemen en yakınınızdaki markete ya da semt pazarına kadar koşup vişne avına çıkıyorsunuz. Tezgahta ne kadar varsa hepsini alın benden söylemesi. Dediğim gibi reçelinizi, komspostoluğunuz, pasta vs için olan kısmını da ayırıp birazını da mutlaka likör olarak hazırlanmak üzere kavanozlayın. Sonra sonucu da bana bir şekilde haber verin ama merakta koymayın. Bu keyifle hazırladığımız likörümüzün ağız tadıyla içileceği günleri de görelim inşallah. 



Malzemeler:
1 kg vişne
500 gr toz şeker
10-15 adet karanfil
5-6 adet kabuk tarçın
10 adet kakule ( Aslı kullanmış ama ben kakule eklemedim, isteğe bağlı )
yeterince votka ya da konyak
2,5 lt lik konserve kavanozu

Yapılışı:
1. Vişneleri yıkayın, sapları ve çekirdeklerini çıkarmadan kavanoza bir sıra vişne bir sıra toz şeker olacak yerleştirin.
2. Tarçın çubuğu, karanfil ve kakule tanelerini katların aralarına gelişigüzel yerleştirin.
3. Kavanozun kapağını sıkıca kapatın ve gölge bir yerde 2 ay dinlenmeye bırakın.
4. Bu 2 aylık bekleme süresince haftada en az 1 defa kavanozu çalkalayın ki içindekiler bir güzel karışsın, dibe çöken şeker de karışır böylece.
5. 2 ay sürenin sonunda vişnelerin üzerine de hafif hafif bastırarak suyunu güzelce süzün. İnce bir süzgeçten geçirip cam bir sürahiye alın.
6. Önce bir çay bardağı konyak ya da votkayı içine ilave edin. Sonra kendi damak tadınıza göre sertliğini her defasında kontrol ederek konyak eklemeye devam edin. İstediğiniz lezzete ulaşınca temiz bir kaşıkla karıştırıp likör şişesine koyup servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: