18 Temmuz 2014 Cuma

Taze Zahter Salatası


Oldum olası semt pazarlarına gitmeyi çok sevdim. Sırf bolca taze otlar ve yeşillikler dolu tezgahları görmek bile içimi ferahlatıyor. Ve çoğu zaman da tükebileceğimizden çok daha fazla yeşillik satın alıp eve dönüyorum. Sonra hepsini temizleyip, ayıklayıp güzelce yıkayıp kurutup kullanmaya hazır hale getiriyorum. Bu dediğim uzun bir rituel tabii, bazen günün koşturmacası içinde saatlerce mutfak otlarla dolu oluyor elimin altında. Yeşilin insanı rahatlatan, içine huzur veren bir etkisi kesin var. Bir de en sevdiğim renk yeşil demiş miydim daha önce burada, blogda ? Yani son birkaç yıldır sosyal medyada yeşil hayranlığımdan defalarca bahsettim ama blog okuyucularıma hiç bahsetmemiştim sanırım. Öyle işte, hem renk olarak hem de yemek için yeşili severim ben. Bildiğim, tanıdığım tüm yeşilliklerin yanısıra ilk defa görüp lezzetinden bihaber olduğum her türlü yeşili de alırım.  İşte zahterle tanışmamız da aynen bu şekilde oldu. Kızılay' da dolaşırken eşimin elimden tutup beni Hatay yöresel ürünleri satan bir minik dükkana götürmesiyle tanışmış olduk. Önce keskin kokusundan çekindim ama denemeden de edemedim.  Blog dostlarımdan da az çok görmüşlüğüm vardı ama dükkan sahibi arkadaşa da danışıp, biraz da araştırınca ortaya şahane bir salata çıkıverdi. 

Malzemeler:
1 kase taze zahter
yarım demet maydanoz
3-4 adet kiraz domates
1 adet kapya biber
8-10 adet kırma yeşil zeytin
2 çorba kaşığı nar ekşisi
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 limonun suyu
tuz

Yapılışı:
1. Zahteri yıkayıp tuz ile ovarak acısını çıkartın.
2. Eğer vaktiniz varsa üzerini geçecek kadar zeytinyağında birkaç gün bekletin. Yoksa ovduğunuz zahteri sudan geçirip  iyice süzdürün.
3. Daha sonra ince ince kıyın.
4. İçine ince kıyılmış maydanozu da ekleyin.
5. Küp küp doğranmış kapya biberleri, çekirdeği çıkartılmış kırma zeytinleri ve domatesleri de ilave edin.
6. Son olarak da nar ekşisi, zeytinyağı ve limon suyunu katıp iyice karıştırıp servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun…




Zahteri daha önceden hiç bilmeyenler için biraz daha anlatayım da heveslensinler. Zahter yabani olarak kendiliğinden yetişen bir çeşit kekik türü. Anavatanı Antep ve yöresinde daha çok kahvaltılık toz olarak ya da kışın soğuklarda çay olarak tüketilirmiş. Taze otları seven ve kesin aromalardan hoşlananların denemesi gereken bir lezzet. 

Hiç yorum yok: