26 Mart 2014 Çarşamba

Mantar Kurabiye


Mantar kurabiye yapmayan, sevmeyen var mıdır? Aslında bence yoktur ama neden benim blogumda tarifi yok, dedim ve ilk fırsatta da denedim. Annemin biz küçükken sıkça yaptığı, benim de nişastalı olan tüm kurabiyeler gibi yiyip yiyip tadına doyamadığım bir kurabiye bu. İnternete bakarsanız bir dolu farklı reçete var, kiminin unu fazla,kiminin nişastası; kiminin şekeri; kimi sıvı yağ ile kimi tereyeğı. Bana kalırsa en lezzetli hali kesinlikle tereyağı ve nişastası bol olanı. Tarifim de aynen öyle. Nişastası bol olduğu için de ağızda dağılan harika bir tadı var. Gerçi bu ara mümkün olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum tüm beyazlardan ama arada kaçamak yapmak istersem diye burada tarifi dursun bakalım….


Malzemeler:

3 yumurta
250 gr tereyağı
400 gr mısır nişastası
7 yemek kaşığı un
8 yemek kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

1. Kakao haricindeki tüm malzemeyi karıştırma kabına alıp yumuşak bir kıvam alana kadar yoğurun.
2. Yoğurduğunuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın ve tepsiye dizin. 
3. Kakakoyu bir tabağa alın. Boş bir şişenin ağzını ( ben soda şişesi ile yaptım ) önce kakaoya batırıp sonra şekil verdiğiniz kurabiyenin ortasına batırın.
4. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayıp tepsiyi önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırına verin.
5. Kurabiyelerin üzeri hafifçe kızarana kadar 20 -25  dk pişirin. 
Afiyet olsun.





10 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

nefis görünüyorlar eline sağlık

Özge'nin Oltası dedi ki...

Daha önce hiç yapmadım ben desem :) Ama o kadar güzel gözüküyor ki eve gidip yapasım geldi. Eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Çok severim canım ben içine kuru üzümde katıyorum harika oluyor ellerine sağlık,sevgiler...

azra dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyorlar sevgili Yasemin, ellerine sağlık...;)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Yaseminciğim emin olki benimde arşifimde olmadığını gördüm .Geçen yapmıştım tarif blogda nasılsa var diye resimlerini çekmek bile aklıma gelmedi.Harika görünüyor ellerine sağlık

gülay mutfakta dedi ki...

yasemin canım ellerine sağlık
bir seven de benim:)
bencede tereyağ bol nişasta ;)

sevgilerimle

Sulemmutfak dedi ki...

En sevdigim kurabiyelerden biridir. Ellerine saglik

durutarifler dedi ki...

bayılırım bu kurabiyeye ye ben. Komşum benden güzel yapar.
Ellerine sağlık Yasemincim
Sevgiler

durutarifler dedi ki...

bayılırım bu kurabiyeye ye ben. Komşum benden güzel yapar.
Ellerine sağlık Yasemincim
Sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yerim ben bu kurabiyeleri yeriimmm :) ellerine sağlık arkadaşım.