25 Şubat 2014 Salı

Hurma Püreli Kurabiye


Eğer siz de benim gibi rejimde iseniz canınız habire böyle kurabiye, pasta, kek, çörek istiyor olabilir.  Bu durumda napıyoruz, sadece fotoğraflarına bakıyoruz elbette. Ben bir süreliğine ara verdim, en azından vermeyi düşündiğüm 3-5 kilo fazlam var, onlardan kurtulana kadar eski arşiv dolaşmalarına devam edicem. Bu harika hurma püreli kurabiyeleri de yıllar önce yapmıştım ama baktım ki tarifini blogda paylaşmamışım. Daha önceden yaptığım Hindistancevizli Kurabiye ile aynı hamur ile yapmıştım bunu. Hurma püresini bir arkadaşım Arabistan'tan getirmişti, burada bulunabilir mi bilmiyorum ama çekirdeğini çıkardım hurmanın kendisini de içine koyarak yapabilirsiniz.


Malzemeler
hamuru için:
1 paket margarin
1 çay bardağı yoğurt
6 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu

içi:
hurma püresi 

üzeri için:
pudra şekeri
vanilya

Yapılışı:
. Hamuru için tüm malzemeler birbirine karıştırılıp iyice yoğurulur. 1/2 saat dinlenmesi için kenara alınır.
2. Hamuru bir el ayası kadar parçalara ayrılır. Her hamur parçasının içine hurma püresinden konulur ve yuvarlak şekil verilir.

4. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşmeyecek kadar pişirilir. Fırından çıkmış hali beyazımsı olacak.
5. Kurabiyeler soğuyunca pudra şekeri ve vanilya karışımına bulanıp servis edilir.

 Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: