7 Ağustos 2012 Salı

Kırmızı Biberli Ve Mısırlı Baton Ekmek


Ramazan neredeyse bitecek ben hala bir tarif yayınlamadım. Evinden uzak olunca insan mutfaktan da uzak kalıyor haliyle. Bir de bu akıl almaz sıcaklar ne yemek yapmayı kolaylaştırıyor ne de iştah bırakıyor insanda. Bu ekmeği Ankara' da yapmıştım aylar önce. Hiç öyle el oyalayan bir tarif değil. Her defasında makinede yapmak istemiyorum, arada böyle elimle de ekmek yoğurmak hoşuma gidiyor. Bu tarif de tam bir kahvaltı ekmeği, özellikle Ramazanda gece yatarken yaparsanız sahurda çok keyifle tüketeceğinize eminim. 

Malzemeler:
4 su bardağı un
1 paket instant maya
1,5 su bardağı ılık süt
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kağığı tuz
2 adet kırmızı biber
1/2 su bardağı mısır

Yapılışı:
1. Un, maya, ılık sütü, şekeri ve tuzu derin bir kaba alıp yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
2. Hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp iki katı kabarana kadar dinlendirin.
3. Küp küp doğranmış kırmızı biberleri ve mısırları ilave edip yeniden yoğurun.
4. Yağlanmış kek kalıbına hamuru boşaltıp elinizle kalıba iyice yerleştirin.
5. Yine üzerini nemli bezle örtüp ikinci defa mayalanması için bekletin.
6. Önceden ısıtılmış 200 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirin. İçinin pişip pişmediğini kürdan yardımıyla kontrol edin.
7. Fırından alıp iyice ılındıktan sonra kalıptan çıkartın, dlimleyeerek servis yapın

2 yorum:

Unknown dedi ki...

sıcak sıcak ne yenir ama
ellerine sağlık canım

buğday taneleri dedi ki...

ekmeğin her türlüsünü seviyorum. kırmızı biberli fikri ne hoş! bayılırım zaten kırmızı bibere :))