27 Kasım 2010 Cumartesi

Havuçlu Karnabahar Çorbası


Sizin evinizde de aynı durum söz konusu mudur bilmiyorum ama bizim evde çorba denince akla hep klasikler gelir. Mercimek, tel şehriye, yoğurtlu çorba, tarhana vs. Geçen gün büyük adam gelip de işyerinde brokoli çorbası içtiğini ve çok güzel olduğunu söyleyince '' Eeee dedim ben yapınca mırın kırın ediyorsun, ben de öyle bir brokoli çorbası yapıcam ki değil çorbayı tencereyi bile yiyeceksin'' İşte o gazla düşündüm durdum, sonra bir baktım buzdolabında brokoli kalmamış ama karnabahar var. Brokoli ile olan karnabaharla da olur sonuçta. Brokolili versiyonu bir başka zamana erteleyip hemen işe giriştim. Daha önceden bir karnabahar çorbası yapmıştım ama bu defa süt kullanmak istemedim. Nedense bana çorba ve süt pek alakasız bir ikili gibi görünüyor hep. Kimse denemediğimi söyleyemez ama. Bu haliyle karnabahar ayrı bir güzel oldu, havalar da tam serinlemeye başlamışken hiç beklemeyin. İlk fırsatta yapın, şöyle hafif de acılı hmmm içiverin.

Ben Nutricook' ta pişirdim. Kitapçıktaki Brokoli Çorbasını biraz değiştirerek kendi tarifimi oluşturdum. Siz farklı bir tencerede yapabilirsiniz elbette. Herhangi bir buhar sepetli tencerede ya da düdüklüde de yapılabilir. Ben yapılışı Nutricook için ayrıntılı olarak verdim ancak farklı bir düdüklü tencere kullanacaklar süreleri kendi tencerelerinin özelliklerine göre belirleyebilirler.

Malzemeler:
500 gr karnabahar
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
2 diş sarımsak
6 su bardağı tavuk suyu ya da su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz, taze çekilmiş karabiber, pul biber

Yapılışı:
1. Tencereye zeytinyağını koyup ocağa yerleştirin. Yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı da ekleyin, pembeleşinceye kadar kavurun.
2. Tavuk suyunu ya da suyunu ekleyip tuzunu ve baharatlarını da katın.
3. Karnabaharı çiçeklerine ayırın, havuçları kazıyıp temizleyip dilimleyin. Sebzeleri buhar sepetine yerleştirin ve tencerenin üzerine koyun.
4. Nutricook' un kapağını kapatıp akıllı kontrol saatini 5 dk. seçin ve 1. programa ayarlayın ve ocağın altını iyice açın.
5. Buhar çıkışı gerçekleşip saati sinyal verince tencereyi kısık ateşe alın. Böylece geri sayım da başlamış olacaktır.
6. İkinci sinyali duyduğunuzda buhar çıkış konumuna getirin ve ocağın altını tamamen kapatın. Fakat Nutricook' un kapağını açmak için bir sonraki son sinyali bekleyin.
7. Sinyal sesinden sonra kapağı açıp buhar sepetindeki sebzeleri tencerenin alt kısmına ekleyin.
8. Tüm karışımı blenderdan geçirip sıcak olarak servis yapın.

Özellikle benim gibi acı severseniz bol pul biberle servis edin bu çorbayı. Tadına doyamayacaksınız.

Herkese bol lezzetli bir haftasonu diliyorum.

17 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

yasemincim normalde ben klasik çorbaları severim. yani pek açık değilimdir böyle yeni tatlara. ve süt bende sevmem çorbada onun içinde hiç denememişimdir. ama bu tarif tam bana göre. deniycem mutlaka.ellerine sağlık..

sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

oh sıcacık mis gibi olmuştur ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

Yasemincim aynı dediğin gibi bizim evde de çorba deyince klasikler gelir ama yeni tatlar oluştumak da fayda var.Hele sonuç seninki gibi düperse ellerine sağlık afiyet olsun arkadaşım

nohut oda dedi ki...

harıka ben cok severım farklı corbaları cocklar ıcınde super oluyor bence..
elınıze saglık

YeMeK vAkTi dedi ki...

ve işte beklenennnn karnıbahar çorbası:))

Ellerine sağlık yasemincim.Ben eşime sevdirmek için sebze çorbalarına genelde krema veya süt kullanıyorum .Bu tadı bende seviyorum aslında :)

mutlaka bu şkeildede denicem :)

Narince dedi ki...

Bizde de öyle dün akşam yayla vardı mesela. hani şu feysbukta övdüğün çorba olsa gerek. Rengi de harika, ellerine sağlık Yasemin.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

aslında bu tür çorbalar çok faydalı ama bende cesaret edemeyenlerdenim ama bunu deneyeceğim
ellerine sağlık arkadaşım

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ellerine sağlık canım.. malum diyet yüzünden bu aralar böyle besleyici hafif ve lezetli bir çorba tarifi iyi oldu :)

Saglıklımutfak dedi ki...

oh nefis olmuş canım eline sağlık:) görüşmek üzere öperiim

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizim evde klasik tariflerdense böyle değişik harika tarifler daha çok seviliyor Yaseminciğim ellerine sağlık. artık tariflerin bende görünüyor....

kalpkurabiye dedi ki...

elleriniz dert görmesin şif kaynağı bu tip sebze çorbları:))
bu arada kendinizle olan yarışınıza bayıldım:) harikasınız..

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık farklı bir alternatif olmuş
sevgiler

Anne İş'te dedi ki...

Ah Yasemin ah;bana bu sıralar yemek deme:((Ezo'yla ben kafayı yemek üzereyim zira.

Çorba denenecekler listesinde yerini aldı face de yazınca da merak etmiştim zaten:)

Ve ne sinir bozucu bir durumdur o;lezzete alışınca damaklar ,komşunun tavuğu komşuya kaz görünür(Bilmem anlatabildim mi:)))

sevgiyle kucaklarım

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bence süt ve krema çorbaya çoook yakışıyor. Böylelikle bizde çocuklarımıza bol vitaminli çorba içirmiş oluyoruz
Nefis görünüyor çorba canım
Ellerine sağlık
sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

gayet hoş bir çorba olmuş, bizzat beğendim rengini de içindekileri de:) ben herseyi çorba edenlerdenim saymaya devam ediyorum 18'e veya 19'a geldik galiba şu an ve her geçen gün artıyor:) Çorba keyifli ve lezzetli bir öğün!

Tümay Öztürk dedi ki...

Bende yarın yapacağım karnabahar çorbası:) Ellerine sağlık okurken bile canım istedi walla:)

Adsız dedi ki...

karnıbahar çorbasını hiç denemedim.Denemek istediğim bir tarif daha var.Bunu da deneyeceğim.Ellerinize sağlık.