25 Şubat 2008 Pazartesi

Tiramisu















Bu tarif Aynur arkadaşıma ait,ben de birkaç ay önce ondan aldım ve defalarca da yaptım.Dün akşam da Aynur eşi ve oğluyla bizdelerdi.Ben de onlara yaptım bakalım becerebilmiş miyim diye sormak için.İyi de bir not aldım arkadaşımdan.



Malzemeler
1 kakaolu Uno pastaban
1 su bardağı sıcak su
4 adet kesme şeker
2 tatlı kaşığı nescafe
1 kutu labne peyniri
yarım lt süt

2 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 yemek kaşığı katı yağ
4 yemek kaşığı şeker
kakao
Muhallebisi için sütü,şekeri,yumurtayı,unu ve katı yağı topaklanma olmaması için pişene kadar karıştırıyoruz.Soğuduktan sonra labne peynirini de içine katıyoruz.Ayrı bir tarafta 2 katlı olan hazır pasta kekimizi ayırıp 1 bardak sıcak suda erittiğimiz şeker ve nescafe ile bir güzel ıslatıyoruz.Soğumuş olan muhallebinin yarısını arasına döküp kekin diğer parçasını üstüne kapatıyoruz.Kalan muhallebiyi de üzerine döküp bir güzel heryerini kapatıyoruz.Son olarak da bir çay süzgeci yardımıyla kakaoyu üzerine serpiştiriyoruz.Ben bu defa kakaonun içine biraz da Türk kahvesi ekledim,çok daha lezzetli oldu.Bir gece buzdolabında bekledikten sonra servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.


Aynur da gelirken her zamanki gibi eli boş gelmemiş yine.Bu güzel ve leziz havuçlu patates topları da ona ait.Daha sonradan mutlaka kendim de yapıp tarifini o zaman vereceğim.Şimdilik sadece resmini ekliyim dedim.



Hiç yorum yok: