22 Şubat 2008 Cuma

Fırında Pırasa Mücveri




Pırasayı sevmeyen biri olduğum halde geçen akşam programında Nükhet Duru bu yemeği yaparken inanılmaz çekici gözüktü gözüme. Hele bir de konukları büyük bir iştahla yiyince yapmak da farz oldu. Bu akşam da vakit kaybetmeden yaptım. Ben orjinal tarifi biraz değiştirdim,sonuç süperdi.

Malzemeler 2 kişilik
2 sap pırasa
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
2 yumurta
kaşar peyniri rendesi
çörekotu

Pırasaları ince ince halka olarak doğrayıp çok az sıvıyağ ile soteliyoruz. İçine havucu (orjinal tarifte havuc yoktu ama ben renk olsun istediğim için ekledim) ve patatesi de rendeliyoruz. Biraz da bu şekilde kavurup soğuması için bekliyoruz. Yine orjinalde sadece 2 yumurta akı diyor ama ben tamamını çırpıp bu karışıma ekledim. Bunu fırın tepsisine alıp üzerine kaşar rendesi ve çörek otlarını serpip fırına veriyoruz. Üzeri kızarınca alıp sıcak sıcak servis yapın. Ben yanında yoğurtla yedim çok da lezzetli oldu,siz de nasıl isterseniz öyle yiyin. Tuğracığım bile bugün pırasayla tanıştı ve keyifle yedi. Annelere duyurulur.


Afiyet olsun.





2 yorum:

bleu'nun mavisi dedi ki...

Ellerine saglik Yasemin, dunden beri bu tarif aklima takiliyordu bende ayni programda gormustum ama patatesleri haslamak gerekip gerekmedigini hatirliyamiyordum...
Tekrar tesekkurler bu arada havuçta fena fikir degil ;)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

tesekkurler,cidden o kadar lezzetli oldu ki ben bu akşam yine yapıyorum.bu arada senin bloğun yeni sanırım,hayırlı olsun