19 Şubat 2008 Salı

Bulgurlu Yoğurt Çorbası





















Tuğra beyciğim çorbaları pek sevmiyor ama içinde biraz da olsa yoğurt varsa pek bir iştahla içiyor. Ben de ona bolca yoğurtlu çorbalar yapıyorum .Eğer pişirirken içinde yoğurt yok ise mutlaka yedirirken tabağına 1 kaşık eklerim. Bu bulgurlu çorba da bu karlı soğuk günde çok lezzetli oldu. Çorbaları da pirinç yerine bulgurla yapmayı tercih ediyorum. Bulguru mutfaktan hiç eksik etmiyorum o kadar faydalı ki. Köftelere,çorbalara herşeye yakışıyor.

Malzemeler:
1 çay bardağı pilavlık bulgur
büyükçe bir kase yoğurt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
tereyağ

Öncelikle  yıkadığımız bulgurları üzerini geçecek kadar suyla yumuşayana kadar pişiriyoruz. Ayrı bir yerde de yoğurt,yumurta ve unu topaklanma olmayacak şekilde karışırıyoruz. Ben dolapta annemin hazırlayıp gönderdiği et suyu olduğu için onu ekledim. Üzerine de yavaşça yoğurtlu karışımı ekledim ve kaynayana kadar karıştırmaya devam ettim. Kaynayınca tuzunu,nanesini ve biraz da tereyağı ekledim.
Aifyet olsun!!!

Hiç yorum yok: